Milí přátelé,
od léta roku 2012, kdy jsem přestal spolupracovat s časopisem Instinkt, se mě lidé často ptají, jestli své sloupky nazvané Zápisník labužníka publikuju někde jinde. Říkají, že je rádi četli, někteří dokonce tvrdí, že si Instinkt kupovali jedině kvůli nim. A dávají najevo, že by chtěli, abych v psaní Zápisníků pokračoval. Nuže dobrá. Rozhodl jsem se nakonec pro tuto formu.

Pokud chcete být mezi prvními, kteří si přečtou nové Zápisníky, přihlašte se na Facebooku, Twitter nebo na G+. Pak budete mít příležitost se informovat velmi rychle o tom, co se na blogu děje. Staré Zápisníky z let 2002-2010 najdete na webové stránce www.labuzdopo.cz.

29. června 2017

Dernier Cri



Žhavou novinkou tohoto týdne byl článek v deníku Blesk, který se odvolával na rozhovor Luboše Xavera Veselého na streamovém kanálu XTL. V tomto rozhovoru prohlásil televizní kuchař Jiří Babica, že „Kuchařská mafie v čele s Pohlreichem, Vaňkem a Poštulkou mě mezi sebe nechtěla pustit. Chtěli to celé ovládnout sami a já jsem se jim tam vetřel.“

Byl jsem v první chvíli docela pyšný na to, že mě Babíca nazval mafiánem, avšak jak se ukázalo později, redaktoři Blesku zřejmě neměli na mysli mne, tedy Vladimíra Poštulku, nýbrž jistého Vojtěcha Poštulku, který nyní (od roku 2013) působí jako šéfkuchař v restauraci Mamaison v Hotelu Imperial v Ostravě. To mě velmi pobavilo. Vojtěch Poštulka začínal v Praze v hotelu Villa Voyta (kde začal svou pražskou kariéru i Zdeněk Pohlreich), potom v restauraci Maze (která patřila slavnému Gordonu Ramsayovi a měla dokonce pár týdnů i hvězdičku Michelin), pak vařil v ostravském hotelu Park Inn. Pozor! Restaurace v ostravském hotelu Imperial, kde vaří nyní, patřila na začátku šedesátých let mezi nejlepší české restaurace! Takže Vojtěch. Bohužel jsem se s ním zatím osobně nesetkal, ale zřejmě to je dobrý kuchař. Naprosto však vylučuju, že by byl mafiánem, ať už se toto označení bere jakkoliv.

Jiří Babica (56) si ve zmíněném pořadu nebral servítky a Pohlreicha nazval sprosťákem a zlým člověkem. Pokud jde o tu mafii, měl zřejmě na mysli vedle Zdeňka Pohlreicha (60) a Romana Vaňka (48 – zakladatele Kulinářského institutu a autora streamových pořadů jako například Peklo na talíři) skutečně asi mne osobně.

V reakci na tento článek se na internetu objevil vtipný názor, že „Poštulka je takový mafián, jako je Babica kuchař.“ To mě také pobavilo.